راحت نشستن یکی از نکاتی است که باعث می شود فرد حین رانندگی احساس خوبی داشته باشد. برای راحت نشستن می توان صندلی ماشین را تنظیم کنید تا بهتر بنشینید. راهنمای تنظیم ارتفاع صندلی پژو پارس مانند ماشین های 206، پژو 405، 206 و... است. کنترل کردن صندلی کمک می کند تا رانندگی راحتی داشته باشید، به خصوص در زمان های که رانندگی طولانی مدتی دارید.

تنظیم صندلی با کمک اهرم دستی 

حتماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید بدانید اهرم تنظیم صندلی ماشین کجا قرار دارد. اهرم در زیر صندلی های تک نفره جلوی ماشین قرار داد. اهرم در بعضی ماشین ها در بغل صندلی، در پشت صندلی و یا در جلوی صندلی قرار دارد. در هر یک از این مدل ها باید اهرم را به بالا یا پایین فشار دهید و در همان حین هم صندلی ماشین را تکان دهید. و پس از آن که صندلی به جای موردنظرتان رسید، اهرم تنظیم صندلی را رها کنید.

اگر دستگیره تنظیم ارتفاع خودرو پؤو پارس شما خراب شده است، می توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو لوکس اتو پارت دستگیره تنظیم ارتفاع صندلی پژو پارس را خریداری کنید.

تنظیم صندلی برقی ماشین ها پژو پارس

در برخی موارد هم روش مدرن و جدیدتری وجود دارد که در آن صندلی با یک دکمه برقی جابجا می شود. این دکمه ها بیشتر در ماشین های مدل بالاتر از پژو 405 وجود دارد ولی می توان برای ماشین های قدیمی هم از صندلی های برقی استفاده کرد. دکمه های الکتریکی که در گوشه در قرار دارند اپشن های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند، مانند شیب صندلی، تنظیم پشتی و جلوی ماشین. 

روش صحیح تنظیم صندلی پژو پارس

یکی از بخش های که می خواهیم در راهنمای تنظیم ارتفاع صندلی پژو پارس به شما بگوییم، تنظیم صحیح صندلی ماشین است. 

  • در مرحله اول باید صندلی را کمی عقب و جلو کنید تا زانوهایتان در حالت کمی خمیده به پدال های ماشین برسد. پاهای شما نباید بیش از حد خم یا بیش از حد صاف باشد. این کار از آسیب دیدن زانوها جلوگیری می کند.
  • پشت زانو و صندلی ماشین باید به اندازه دو انگشت با یکدیگر فاصله داشته باشند. یعنی پاها نباید به صندلی بطور کامل بچسبند.
  • حتماً صندلی را بقدری بالا بکشید تا بتوانید به راحتی از شیشه بیرون را ببینید. زانو و باسن تان باید در یک سطح باشند. نباید یکی از دیگری بلندتر یا پایینتر باشد.
  • نکته مهم دیگر در تنظیم صندلی، تنظیم پشت کمر شما است. کمر و صندلی باید در یک زاویه 100 درجه با هم تشکیل دهند. نشستن در غیر از این زوایا باعث وارد شدن فشار و درد به کمرتان خواهد شد.
  • قسمت پشتی صندلی را طوری مشخص کنید تا پیشانی دقیقا در وسط قرار داشته باشد، تا از خستگی در زمان رانندگی پیشگیری شود.

چرا باید صندلی خودرو را در حالتی استاندارد تنظیم کنیم؟

تنظیم صندلی خودرو به حالت استاندارد بسیار مهم است زیرا این کار به شما کمک می‌ کند تا راحتی و ایمنی در طول سفرهای خود داشته باشید. صندلی خودرو به درستی تنظیم شده به شما کمک می‌ کند تا در صورت وقوع تصادف، ضربه را بهتر جذب کنید و از آسیب‌ های جسمی جلوگیری کنید. همچنین، تنظیم صندلی به شکل درست موجب بهبود محیط کار و رانندگی شما می‌ شود و خستگی رانندگی را کاهش می‌ دهد.